مایکروسافت
از گوگل خواسته به این شعار خود پایبند باشد چرا که بنا به گفته این غول
آمریکایی، گوگل در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۲ فلسفه کاری خود را زیر پا گذاشته است.
شماران سیستم - مایکروسافت روش جدید گوگل در بازاریابی کالاها را نوعی فریبکاری میداند.
به احتمال زیاد شما با شعار غیررسمی و در عین حال معروف گوگل «شرور نباشید» (Don't be evil) آشنا هستید.
این شعار به فلسفه اصلی شرکت اشاره دارد و به این معناست که از راه درست و اخلاقی هم میتوان پول درآورد.
مایکروسافت
از گوگل خواسته به این شعار خود پایبند باشد چرا که بنا به گفته این غول
آمریکایی، گوگل در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۲ فلسفه کاری خود را زیر پا گذاشته است.
ماجرا از آنجا شروع شده که از تاریخ مزبور، گوگل نحوه ارائه کالاها در فروشگاه اینترنتی خود را تغییر داده است.
در
این طرح جدید، لیست محصولات عرضه شده برای فروش در
www.google.com/shopping بر اساس فاکتورهایی همچون کیفیت کالا، میزان
رایها و نظرات مثبت کاربران و یا تعداد بازدیدهای صورت گرفته مرتب
نمیشود، بلکه پولی که صاحب کالا بابت تبلیغ و فروش آن در گوگل به این شرکت
آمریکایی تقدیم کرده، عامل تعیینکننده به شمار میرود.
مایکروسافت این روش را نوعی فریبکاری دانسته و معتقد است در حوزه بازاریابی چنین چیزی عدمصداقت نام دارد.
بر
اساس این گزارش، مایکروسافت نیز در مقابل بیکار ننشسته و با راهاندازی
سایت scroogled.com از کاربران خواسته به این سایت بیکلک مراجعه کنند تا
بتوانند کالاها را بر اساس فیلترهایی واقعی همچون کیفیت و یا قیمتهای
رقابتی انتخاب کنند.
گفتنی است رقابت و منازعه بین مایکروسافت و گوگل سر دراز دارد.
چند ماه پیش نیز مایکروسافت ادعا کرده بود تحقیقات مستقل، از برتر بودن بینگ در مقایسه با گوگل حکایت دارد.
بینگ موتور جستوجوی شرکت مایکروسافت است.